Dá sa na SMRŤ PRIPRAVIŤ ??

10.10.2016 00:00

Možno si poviete, že nie. Možno sa vám to zdá nepodstatné. Ale keď príde ten deň, bude to dôležité. Bude to deň, ktorý rozhodne o tom, ako ste zvládli najdôležitejšiu lekciu svojho života – pochopiť zmysel celého svojho bytia.

Bola som pri tom, keď odchádzal môj otec a bola som aj pritom, keď odchádzala moja mama. Držala som ich za ruku a hľadela do očí plných hlbokej lásky, ale aj bolesti a strachu z toho, čo príde. Spamätať sa zo smrti otca a prijať, že odišiel, mi trvalo 16 rokov. Blúdila som životom a utápala sa v sebaľútosti. Odchod vlastnej mamy sprevádzalo trápenie, bolesť , zmätok, strach a beznádej. V deň, keď odišla, sa však všetko obrátilo na ruby. Srdce sa mi naplnilo láskou, pochopením, úctou a pokorou k múdrosti Vesmíru. Zalial ma nečakaný pokoj v duši, ľahkosť a vďaka. Žiaden žiaľ, slzy a bolesť pri srdci, žiadne otázky. Nič, len pokoj.

Nebyť mojej ochoty  pozrieť sa na veci inak, odvahy stretávať samú seba, motiváciu učiť sa od iných a prijať ich pomoc,  zmierania s tým, čo nemožno zmeniť v živote iných... možno by som sa bola trápila ďalších 16 rokov, alebo až dovtedy, kým by trápením a chorobou predčasne nevyhasol aj ten môj život.

Prešli sme si aj so sestrou náročnú cestu, ale vieme, že mala svoj význam. Dotkli sme sa tajomstva života a s úctou prijímame túto lekciu. Ďakujeme oci, ďakujeme mami.

Daniela

***

Ak by ste chceli zdieľať svoje pohľady a skúsenosti so smrťou alebo čerpať inšpirácie o tajomstvách života, dajte nám vedieť.  

 

EXISTENCIA bytia, tu na tejto planéte má svoj význam, svoje opodstatnenie a dôvod.

 

Prečo prichádzame na svet a vieme to, a prečo keď odchádzame nevieme to, máme strach či obavy. Nikto nás to nenaučil a to čo sme vedeli, vedome sme zabudli. Myslím, že nastal ten čas, kedy je už v našich silách dôstojne sa pripraviť nie len na bytie tu, ale aj na odchod a bytie tam. 

No a na veku veru nezáleží. 

Nie každý si dokáže priznať a vziať tuto skutočnosť na vedomie, ale je tu možnosť ako sa na danú chvíľu pripraviť – a to vedome. Skôr či neskôr, keď tá chvíľa príde.

Prečo niekto odchádza v bolestiach a druhý len tak zaspí, či odchod ho zastihne náhle, jednoznačne a rýchlo, keď si ani nestihne uvedomiť čo sa deje?

Môže sa zdať, že táto téma je priveľmi smutná na to, aby sa ňou človek zaoberal počas života.  Môže vyznieť ako tabu alebo ako téma nehodná pozornosti.

Ale po mojej skúsenosti - zážitku z môjho narodenia, bytia tu, či odchode mojich najbližších, mám pocit, že posunúť informácie je dôležité.

 

MT 

*besedu s erudovanými odborníkmi Danielou Tejkalovou a Martou Pelešovou pripravujeme na 12.3.2016 o 10.00h u nás v centre , vstupne 3€ *

nakoľko je počet miest obmedzený miesta si môžete rezervovať na tč 0910 994 554